آبسان

آینده سازان برنامه سامانه نو

آبسان

آینده سازان برنامه سامانه نو

سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی


سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی

این مجموعه شامل سوالات حل شده کتاب های چی مون اونگ ترجمه دکتر واحدی و کتاب کراس و کتاب دکتر سلطانی و همچنین سوالات امتحانات میانترم و پایانترم دانشگاه هایی همچون تهران، علم و صنعت، یزد و که توسط دانشجویان در ترم های مختلف یادداشت شده است می باشد با تهیه این مجموعه شما به هیچ منبع دیگری نیاز نخواهید داشت و به راحتی نمره برتر خواهید شد

دانلود سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی

تئوری جامع
تئوری جامع ماشین های الکتریکی
generalized theory
میانترم تئوری جامع
پایانترم تئوری جامع
سوالات تئوری جامع
ابوالفضل واحدی 
سعید افشارنیا
چی مون اونگ
حل مسائل
دسته بندی برق
فرمت فایل rar
حجم فایل 12521 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 116

این مجموعه شامل سوالات حل شده کتاب های چی مون اونگ ترجمه دکتر واحدی و کتاب کراس و کتاب دکتر سلطانی و همچنین سوالات امتحانات میانترم و پایانترم دانشگاه هایی همچون تهران، علم و صنعت، یزد و ... که توسط دانشجویان در ترم های مختلف یادداشت شده است می باشد. با تهیه این مجموعه شما به هیچ منبع دیگری نیاز نخواهید داشت و به راحتی نمره برتر خواهید شد. قابل استفاده برای دانشجویان ارشد برق و راه اهن.

دانلود سوالات تئوری جامع ماشین های الکتریکی

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه (قربانیان تجاوز جنسی، کودک آزاری و ...)

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل


مشخصات فایل
تعداد صفحات51
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیپکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال استرس پس از سانحه در 51 صفحه ورد قابل ویرایش به زبان فارسی با فرمت doc به همراه فایل زبان اصلی پروتکل

 

 

 

ویژگی های کلی محصول :

 

آماده سازی در ۱2 جلسه درمانی

شامل توضیحات کامل درباره بیماری، تشخیص آن ، مفهوم ، اصول شناخت بیمار، شرح کامل 12 جلسه ارزیابی و درمان و منابع

توضیح کاملِ تک تکِ مراحل هر جلسه

در 51 صفحه ورد قابل ویرایش با زبان فارسی با فونت bnazanin اندازه ۱۴ فاصله خطوط ۱.۵

رفرنس دهی معتبر + تمامی منابع استفاده شده

برگرفته از فصل 6 کتاب International Handbook of Cognitive and Behavioural Treatments for Psychological Disorders که به رایگان همراه فایل دریافت می کنید .

نحوه دریافت : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین، قادر به دانلود خواهید بود .

 

فهرست مطالب موجود :

 

معرفی

 

بروز علائم به 3 دسته گروه تقسیم می شوند.

 

تئوری یادگیری

 

تکنیک های مدیریت اضطراب

 

تئوری پردازش احساسی

 

تکنیک های ارائه شده

 

درمان پردازش شناختی

 

پروتکل درمان پردازش شناختی  ( جلسه به جلسه )

جلسه اول (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه سوم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه چهارم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه پنجم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه ششم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هفتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه هشتم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه نهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه یازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

جلسه دوازدهم (مراحل و توضیحات هر مرحله)

حساسیت پذیری چشمی و پردازش مجدد

 

دستورالعمل های آینده

مراجع و منابع (6 صفحه)

 

بخشی از متن :

 

اختلال پس از سانحه (PTSD) یک الگو از علائم را توصیف می کند که ممکن است در افرادی که تجربه ی استرس های پس از حادثه را داشته اند، پیشرفت کند.

PTSD با یک تشخیص رسمی در 1980 با ظهور DSM-III (APA,1980) ایجاد شد. اگر چه بسیاری از علائم PTSD از قبل شناخته شده بود. معیار ها به طور عمده از مطالعه بر روی سربازان جنگی حاصل شد. اما از آن زمان PTSD به طیف گسترده ای از گروه های آسیب دیده مانند بازماندگان تجاوز جنسی، سوء استفاده  جنسی در کودکی، سوء استفاده فیزیکی ( مانند خشونت )، مجازات و همچنین بلایای طبیعی یا انسانی به کار برده شد. برای تشخیص PTSD مطابق DSM-IV (APA, 1994) فرد ابتدا باید تجربه، شواهد یا در غیر این صورت با یک رویداد که شامل مرگ واقعی، تهدید به مرگ ، آسیب جدی یا تهدید جسمی، فیزیکی است، داشته باشد. ثانیا ، پاسخ فرد به این رویداد شامل ترس شدید، بیزاری یا درماندگی باشد. بنابراین رویداد به عنوان ضربه ای تعریف می شود که شامل مرگ و یا آسیب جدی یا تهدید به مرگ و آسیب است و فرد نقش منفی قوی ای در پاسخ به رویکرد دارد.

در نسخه های قبلی DSM (APA, 1980; 1987) یک عامل استرس زای آسیب زننده به عنوان یک رویداد خارج از تجربه ی معمولی انسان تعریف شده است که تقریبا هر کسی آن را به شدت مضطرب می یابد.متاسفانه، به لحاظ تکنیکی، تجربه های رایج آسیب زننده مانند سوء استفاده های دوران کودکی، خشونت خانوادگی و تجاوز جنسی به علت فراوانی آن ها حذف شده اند. تعریف     DSM-IV مشکل را از بین برده و تأکید می کند که تهدید مستقیم یا غیر مستقیم به طور ویژه باعث آسیب رساندن یک رویداد باشد. این از مطالعات متعدد تحقیقاتی حاصل شد که فهمیدند که تجربه ی تهدید زندگی یک عامل پیش بینی کننده مهم در پیشرفت PTSD است (Blank,1993; Davidson & Smith, 1990; Kilpatrick & Resnick, 1993; March, 1993).

 

نمونه ای از جلسات پروتکل درمانی :

 

جلسه 1:

 

  1. بررسی اجمالی درمان
  2. آموزش: PTSD و نشانه ها
  3. جمع آوری اطلاعات : علائم PTSD مراجع و علائم مربوطه
  4. آموزش: تئوری پردازش اطلاعات
  5. جمع آوری اطلاعات : حمله ی جنسی به مراجع
  6. ارائه ی اهداف و منطق درمان
  7. مشخص کردن تکلیف خانه : شرح آسیب

 

اهداف اصلی جلسه 1، آموزش، جمع آوری اطلاعات و ایجاد ارتباط است. به مراجع اطلاعاتی راجع به PTSD شرح داده می شود، اطلاعات تئوری پردازش  ( از جمله ترکیب و تطابق ) چرایی PTSD  و چگونگی حفظ آن توسعه می یابد.

 

معالج، مراجع را دعوت به بحث درباره ی نشانه ها می کند که برای او مشکل تر است و تأکید می کند که برای افرادی که در معرض آسیب بوده اند، تجربه ی چنین مواردی از علائم رایج است. در چارچوب این اطلاعات ، معالج یک مرور کلی از اجزای درمان ارائه می دهد. اهداف اصلی درمان را بیان می کند و پایه ی درمان را فراهم می سازد ( تئوری و منطق CPT را در بالا ببینید )

 

هدف از این کار این است که به مراجع کمک کند بفهمد که درمان چیست و اهمیت پیشگیری از درمان را بفهمد. از آنجایی که رفتار اجتنابی یک جزء اصلی از PTSD است وممکن است با درمان همراه شود، به مراجع هشدار داده می شود و تشویق می شود که از تمایل به انجام جلسات درمان آگاه شود یا  تکالیف خانه واگذار شده را کامل کند. معمولا با پیش بینی رفتار اجتنابی و مشخص کردن هر تلاش بعدی برای دوری از اجتناب کردن، اکثر مراجعین کاملا با پروتکل درمانی موافقت می کنند. یکی دیگر از اهداف مهم این است که از مراجع دعوت می شود که درمان را به عنوان یک همکاری بین مراجع و معالج ببیند و درک کند که موفقیت بستگب به تلاش مراجع و معالج دارد. علاوه بر این، معالج از مراجع می خواهد به طور خلاصه آنچه برایش اتفاق افتاده را شرح دهد. بسیاری از مراجعین ما در حال حاضر تحت یک ارزیابی گسترده اند. بنابراین نیازی به بررسی عمق این مرحله ، نه در مورد ویژگی های آسیب  و نه نشانه های بیمارنیست. به هر حال، با در نظر گرفتن آسیب، معالج قادر به تعیین یک حالت غیر داورانه برای پروتکل درمان است و می تواند بیان کند که تمرکز درمان به طور مستقیم بر تجربه ی آسیب خواهد بود. این همچنین اجازه می دهد تا معالج و مراجع با یکدیگر آشنا شده و برای معالج شروع پیش بینی مراجع است. در پایان جلسه، از مراجع خواسته می شود که حداقل یک صفحه در مورد مفهوم آسیب خود با توجه به باور هایش در مورد خود و دیگران بنویسد.

 

جلسه ی 2:

 

  1. مرور تکلیف: مراجع نظرات خود را اظهار می کند
  2. شناسایی نقاط ضعف
  3. معرفی ارتباط بین افکار و احساسات
  4. معرفی صفحات A-B-C
  5. تکلیف خانه : صفحات A-B-C

 

هدف این جلسه، شروع شناسایی نقاط ضعف مراجع است. در ابتدا معالج از مراجع در مورد اظهار نظراتی که نوشته است و چیز هایی که از آن یاد گرفته است سوال می کند. این به طور مختصر پردازش می شود و مراجع برای تلاش هایش در شروع تفکر درباره ی تجربه ی آسیبش تشویق می شود.  سپس، از مراجع خواسته می شود تا اظهار نظرات خود را با صدای بلند بخواند. وظیفه معالج این است که به نکات مهم اظهار نظرات گوش کند. هنگامی که مراجع تمام کرد، معالج به مراجع کمک می کند تا نکات مهم را شناسایی کرده و برخی را به طور خلاصه شرح دهد. تلاش به هیچ چالش واقعی ای در این مرحله نمی شود. گاهی اوقات ممکن است معالج نقطه ضعف بعدی را برای تعیین این که باورهایش چقدر عمیق است استفاده کند. به عنوان مثال، برای یک مراجع که می گوید فکر می کند که به هیچ مردی نمی تواند اعتماد کند، معالج می تواند بپرسد آیا هیچ مردی نیست که شما به او اعتماد کنید؟ حتی یک نفر؟

بیشتر مراجعین می توانند حداقل یک یا دو مرد را معرفی کنند و این می تواند به آن ها کمک کند تا بفهمد که این باور مطلق نیست. دیگران ادامه می دهند که آن ها هرگز ملاقات با فردی که قابل اعتماد بود نداشته اند. این به معالج می گوید که مراجع چه انعطافی نشان می دهد و کار چقدر پیش می رود. این پروسه همچنین به مراجع دیدگاه های دیگر ممکن را معرفی می کند. بیشتر مراجعین این وظیفه را تکمیل می کنند. با این حال، هنگامی که رفتار های اجتنابی قوی اند، برخی مراجعین ممکن است بدون انجام تکالیف خود به مرحله ی بعدی بروند. در چنین مواردی ضروری است که معالج با ملایمت آن را برچسبی با عنوان اجتناب بزند ( هرچند بهانه ای برای مراجع ) و سپس مراجع را مجبور به انجام تکلیف در جلسه با معالج کند و تکلیف دوباره واگذار می شود. این، این پیام را القا می کند که تکالیف مهم اند و نمی توان از آن ها اجتناب کرد. پس از آن ارتباط بین افکار و احساسات معرفی شده است. به عبارت دیگر، آنچه ما فکر می کنیم بر چگونگی احساس و علم ما مؤثر است. به عنوان مثال یک دانش آموز در امتحان شکست می خورد او به خود می گوید:"من یک احمق هستم ". این اندیشه منجر به احساساتی مانند غم و ناراحتی  ( در خود) می شود. اگر ، با این حال، او به خود بگوید :" تو خیلی مطالعه نکردی ، تو باید برای امتحان بعدی بیشتر مطالعه کنی."، دانش آموز ممکن است احساس ناراحتی کمی داشته باشد که او مطالعه نکرده و قصد دارد دفعه ی بعد بهتر عمل کند. افکار دقیق یا اظهار نظرات خود منجر به احساسات مناسب می شود در حالیکه تصورات نادرست و اظهار نظرات احساسات نا مناسب و غیر ضروری را ایجاد می کند. تصورات نا درست یا نامنطبق نتیجه ای از تشبیه و جایگزینی نامناسب اند. درک این ارتباط بعد از درمان زمانی که مراجع به چالش فکر کردن درباره ی این نکات می رسد مهم است. به منظور آموزش به مراجع، چگونگی مرتب سازی افکار و احساسات ، صفحات A و B و C معرفی شده اند ( شکل 1-6 ). ستون A برای رویداد هاست. ستون B برای افکار  و ستون C برای احساسات  است. در مثال بالا " من در امتحان شکست خورده ام " در ستونA  نوشته شده است. " من یک احمق هستم " در ستون B و "من احساس غم و ناراحتی می کنم " در ستون C نوشته شده است. گاهی اوقات ما کلمات " من احساس می کنم" را در مقابل یک فکر قرار می دهیم ( من احساس می کنم یک احمق هستم  ) و آن را یک احساس در نظر میگیریم در حالیکه واقعا یک فکر است ( من احمق هستم ) که باعث غم و عصبانیت می شود. بنابراین، مراجع 4 احساس اساسی ارائه می دهد : عصبانیت، غمگین بودن، خوشحالی و ترس. هر یک از این ها می تواند شدت متفاوتی داشته باشند و یا با سایر احساسات ترکیب و احساسات جدیدی بسازند. بنابراین ، از مراجع خواسته می شود برای تشخیص احساسش بر این 4 احساس تمرکز کند. برای تکلیف خانه، مراجع باید حداقل 2 صفحه ی A-B-C را هر روز انجام دهد.یکی باید درباره ی فکر در مورد تجاوز و دیگری می تواند در مورد یک اتفاق روزمره مثبت یا منفی باشد. از آن جایی که اکثر افراد راحت تر وقایع و یا احساسات را می یابند به مراجع برای شروع ستون A یا C معرفی می شود.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاورپوینت ایمنی در صنعت

پاورپوینت ایمنی در صنعت و مبحث حریق

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت و مبحث حریق جهت رشته بهداشت عمومی


مشخصات فایل
تعداد صفحات89
حجم60 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیبهداشت عمومی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت و مبحث حریق جهت رشته بهداشت عمومی در قالب 89 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

ایمنی در برابر آتش به مجموعه مطالعات و اقداماتی که با اهداف جلوگیری از آتش، کاهش اثرات یا واکنش در برابر آتش انجام می‌گیرد و هدف آن کاستن از زیان‌های ناشی از آتش است. علم ایمنی در برابر آتش شامل مطالعات رفتار، دسته‌بندی، فرونشانی و بازرسی آتش و موضوعات مربوط به آن است که در بخش‌های مختلف مانند پژوهش و توسعه، تولید، آزمایش و کاربرد این موضوعات در اهداف ایمنی در برابر آتش انجام می‌گیرد.

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف و اصطلاحات
میزان نقص و قابلیت اعتماد
نظارت بر ایمنی
ارقام و اطلاعات مهم و ضروری در تشخیص خطر
سازماندهی
روش های تشخیص خطر
مهندسی ایمنی
کنترل خطرات
ابعاد مختلف ایمنی و بهداشت صنعتی
براساس بررسی صنایع نظامی ارتش آمریکا علل مختلف ایجاد حوادث
بحث ایمنی از لحاظ تشکیلات حقوقی
وظایف ILO درخصوص ایمنی و بهداشت کار
قانون کار
فصل چهارم قانون کار، ماده 85 قانون کار، آئین نامه های ایمنی و بهداشت
وظایف حقوقی اعضاء کمیته ایمنی در ایران
انواع کمیته ایمنی در صنعت
موارد عدم توفیق کمیته های ایمنی
حریق
خودبخود سوزی
وزن مخصوص
شرایط بوجود آمدن حریق
عوامل موثر در ایجاد حریق
شعله
دود
فازهای حریق
پخش یا گسترش شعله
طبقه بندی حریق ها و روش خاموش کردن آنها: (طبقه بندی آمریکا و ژاپن)
انتقال حرارت
تقسیم بندی مکانها برحسب خطرات آتش سوزی
درجه بندی کپسول های دسته A
انتخاب کپسول مناسب جهت اطفاء حریق
طبقه بندی عناصر خاموش کننده
زیان های آب از نظر آتش نشانی
کف آتش نشانی
دی اکسید کربن
سیلندرهای ناسالم
پودرهای شیمیایی
پودرهای مخصوص حریق فلزات
کاشف های اتوماتیکی اعلام حریق
کاشف های گرمایی
کاشف دود
مزایای دودیاب فتوالکتریک
مزایای دودیاب یونیزه
نقاط ضعف دودیاب فتوالکتریک
نقاط ضعف دودیاب یونیزه
کاشف های شعله ای
بطور کلی در نصب کاشف ها باید به فاکتورهای زیر توجه شود


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودپاورپوینت ایمنی در صنعت در 89 اسلاید

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 89 اسلاید و با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات89
حجم114 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیفنی و مهندسی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 89 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش


 


در سال 1999 سازمان بین المللی کار (ILO) در کنفرانس برزیل اعلام نمود که در هر سال 250 میلیون حادثه ناشی از کار در جهان بوجود می آید که یک میلیون آن منجر به مرگ می شود. 
نتیجه حوادث: مرگ، از کار افتادگی دائمی یا موقتی، اتلاف روزهای کاری، عوارض جسمی و روانی و خسارات مالی.
بعد از جنگ جهانی دوم پیشرفت های جدی درخصوص مسائل ایمنی بوجود آمد و در ایران بعد از انقلاب اسلامی 
حوادث شغلی در صنایع شیمیایی ابعاد وسیعتری داشته لذا ایمنی شغلی نیز در این صنایع لزوم بیشتری داشته است.

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف و اصطلاحات
عناصر سیستم ایمنی 
میزان نقص و قابلیت اعتماد
نظارت بر ایمنی 
ثبت و گزارش 
اهداف بکارگیری 
ارقام و اطلاعات مهم و ضروری در تشخیص خطر 
روش های تشخیص خطر
برآورد احتمال وقوع حادثه و ارزیابی خطر
احتمال وقوع حادثه و ارزیابی خطر 
مهندسی ایمنی
کنترل خطرات
ابعاد مختلف ایمنی و بهداشت صنعتی
براساس بررسی صنایع نظامی ارتش آمریکا علل مختلف ایجاد حوادث
بحث ایمنی از لحاظ تشکیلات حقوقی
وظایف ILO درخصوص ایمنی و بهداشت کار
متن توصیه نامه شماره 31، ILO مصوب سال 1929 به کشورهای عضو
قانون کار
فصل چهارم قانون کار، ماده 85 قانون کار، آئین نامه های ایمنی و بهداشت
و...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودپاورپوینت ایمنی در صنعت و تعاریف آن

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات81
حجم33 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیفنی و مهندسی

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت جهت رشته فنی و مهندسی در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 


در معادن در درجه اول و در کارگاههای ساختمان در درجه دوم تعداد و شدت حرارت ناشی از کار بیشتر سایر کارگاهها است. 
9 تا 12 درصد نیروی شاغل رادر کشورهای مختلف تشکیل می دهد. بنابر گزارش سال 1997، Niosh در آمریکا 6 درصد نیروی کار این کشور بوده در حالیکه جراحت ناشی از حوادث در این صنعت 15 درصد کل هزینه پرداخت غرامت به کارگران در همان سال بوده است.

 

 


فهرست مطالب
ایمنی ساختمان
تعاریف
مسئول ایمنی
طرح ریزی
شرایط و موقعیت ساختمانی
تدابیری جهت جلوگیری از سقوط
برق گرفتگی
وسایل نقلیه موتوری
انبار و انبارداری در کارگاههای ساختمانی
دستورالعمل ایمنی در چاه کنی
گودبرداری
ابعادگود
تخریب
انواع ساختمان
ایمنی جرثقیل
Power Line Contact
Over Loading
متغیرهایی که برظرفیت بلند کردن بار تاثیر می گذارند
برنامه ریزی برای پیشگیری از خطر: (Preconstruction Planning)
Job Hazard Analysis
و....


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلودپاورپوینت ایمنی در صنعت

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت


مشخصات فایل
تعداد صفحات81
حجم65 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیصنایع

توضیحات کامل

دانلود پاورپوینت ایمنی در صنعت جهت رشته صنایع در قالب 81 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

 

ویژگیهایی که موجب پیچیدگی در این صنعت شده است:نسبت کارگاههای کوچک و خویش فرما زیاد . به گزارش Niosh از حدود 600 هزار شرکت ساختمانی در آمریکا 90% کمتر از 20 کارگر دارن. پروژه های ساختمانی بسیار متنوع و عمر هر یک نسبتاً کوتاه است.

 

 

 

کارها و وظایف در هر پروژه ساختمانی متنوع وگاه تعریف نشده است. شرایط نامناسب آب وهوایی نیروهای غیرمتخصص، کارگران فصلی و مهاجر به فراوانی در این صنعت وجود دارد کارگران به سرعت عوض می شوند لذا امکان آموزش مشکل است.

 

 

 

در معادن در درجه اول و در کارگاههای ساختمان در درجه دوم تعداد و شدت حرارت ناشی از کار بیشتر سایر کارگاهها است. تا 12 درصد نیروی شاغل رادر کشورهای مختلف تشکیل می دهد.بنابر گزارش سال 1997، Niosh در آمریکا 6 درصد نیروی کار این کشور بوده در حالیکه جراحت ناشی از حوادث در این صنعت 15 درصد کل هزینه پرداخت غرامت به کارگران در همان سال بوده است.

 

 

 


عنوان:
● ایمنی در صنعت (۳)
(ایمنی ساختمان و بالابرها)
● ایمنی ساختمان


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی فرم بلند

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی فرم بلند

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 84 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات6
حجم18 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 84 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx


 


تفسیر پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

پرسشنامه بهزیستی روان شناختی توسط ریف (1989) در مرکز علوم پزشکی دانشگاه ویسکانسین ساخته شد و در سال (2002) مورد تجدید نظر قرار گرفت. این پرسشنامه مشتمل بر شش محور شرح زیر است: استقلال، تسلط بر محیط، رشد شخصی، ارتباط مثبت با دیگران، هدفمندی در زندگی، پذیرش خود. 


ریف و کیس (1995) پرسشنامه بهزیستی روان شناختی ریف (1989) را بر روی یک گروه 1108 نفری از افراد 25 ساله و بالاتر از اجرا کردند. تحلیل عوامل این پرسشنامه شش بعدی را مورد تأیید و حمایت قرار داد ضرایب قابلیت اعتماد پرسشنامه بهزیستی روان شناختی در این تحقیق از دو روش آلفای کرنباخ نیز ضریب همسانی  درونی 91/0 محاسبه شد.

 

 

ضریب همسانی درونی پرسشنامه در این پژوهش به تفکیک خرده مقیاس ها نیز محاسبه شد که به شرح زیر است:
استقلال (75/0)، تسلط بر محیط (75/0)، رشد شخصی (61/0)، ارتباط مثبت با دیگران (71/0)، هدفمندی در زندگی (72/0) و پذیرش خود (78/0) می‎باشد (یحیی‌زاده، 1384). 

 

 

 

 

روایی پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف

ضریب قابلیت اعتماد بدست آمده در پژوهش زنجانی طبسی (1383) با روش همسانی درونی (آلفای کرنباخ) برای کل آزمون بهزیستی روان شناختی برابر 94% و برای آزمون های فرعی بین 63% تا 89% بوده است. ضریب همبستگی بدست آمده بر اساس روش بازآزمایی برای کل آزمون 76% در آزمون های فرعی بین 67% تا 73% بوده که در سطح 01/0p=  معنی‌دار است. 
روایی سازه بدست آمده بر اساس روش همبستگی بین کل آزمون و خرده آزمون های آن برای رضایت از زندگی 51%، برای شادی  66%، معنویت 63% ارتباط مثبت با دیگران 48%، رشد و بالندگی فردی 59% و برای خرده آزمون خود پیروی 46% است که همگی برای 01/0p=  معنی دار می‎باشد. 

 

 

 


شیوه نمره گذاری پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف فرم بلند 84 سوالی

شیوه نمره‌گذاری در این مقیاس طبق مقیاس لیگرت 1 تا 5 است که البته بعضی از سؤالات به شیوه معکوس نمره‌گذاری می‎شود که شماره‌های آن به شرح زیر می‎باشد:
2-12-13-14-18-19-20-24-26-29-35-40-43-44-50-53-56-58-70-73-77 

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود